2021 A turizmus újraéledésének éve?

2021 A turizmus újraéledésének éve?

A lassan több, mint egy éve tartó idegenforgalom területén bekövetkezett 2020-as korlátozások és változások után, az utazók magatartása rohamosan változik.

A turizmus és vendéglátás számára, - amely a legnagyobb pofont kapta a pandémia idején - most kulcsfontosságú, hogy lépést tartsanak az új utazási trendekkel, hiszen a védőoltások jelentik a kataklizma szerű robbanást a szabadidős utazások terén.

Védőoltásból pedig van bőven, a világ pedig egyöntetűen a prioritási lista elejére tette azok széleskörű beadását ezzel vetve véget a korlátozások idejének. 

 

A világ egyik első számú utazási platformja - a Tripadvisor, mely immár 21 éve van jelen és még a NASDAQ tőzsdepiacon is szerepel hat meghatározó piacot analizált majd értékelt ki. Ezek között szerepel az Amerikai Egyesült Államok, Egyesült Királyság és Olaszország is. A cél nem volt más, mint feltérképezni hol, hogyan és milyen mértékben fognak változni az utazási magatartások vagy éppen hol maradnak ugyanolyanok az előttünk álló évben, 2021-ben.

 

Előretekintés

Léteznek olyan trendek, amelyek 2020-ban jelentek meg és valószínűleg a 2021-es évben is fennmaradnak. A biztonsági és higiéniai szempontok a jövőben is kiemelt fontossággal rendelkeznek az utazók és a vendéglátók, de még az utazáshoz kapcsolódó szolgáltatók számára is. Ilyen az állandó és sokszoros fertőtlenítés a reptereken, repülőgépeken, a szállodák és apartmanházak recepcióján és szobáiban és a közös tereken egyaránt.

 

5 trend, amikre érdemes odafigyelni 2021-ben!

 komolyba1.jpg

Az első és legfontosabb, hogy a statisztikában résztvevők globálisan értendők, tehát a statisztika nem csak egy nemzet vagy földrész válaszadóit foglalja magában.  A pandémia okozta korlátozások miatt nem meglepő az első adatunk, mely szerint a felmérésben részt vevő válaszadók közel kétharmada (65%) nem vett részt nemzetközi utazáson a tavalyi évben. Az előrejelzések szerint ez a viselkedés épp az ellenkezőjére fordul a 2021-es évben. Közel a fele a válaszadóknak (47%) tervezi, hogy az idei évben már szeretné megtartani a tavaly elhalasztott nemzetközi utazásokat, miközben csupán alig egyharmaduk (30%) nem számít arra, hogy idén bármilyen nemzetközi utazásban részt vennének.  

 

Valójában minden kilencedik válaszadó (11%) már le is foglalta szállását a 2021-es évre és másik 17% jelezte, hogy bár még nem foglalta le a szállást, de aktív keresőként kutatja a megfelelő választást. Az Egyesült Államokban - amely az utóbbi években kiemelkedő küldő országnak számított nem kevesebb, mint 13% már foglalt szállást nemzetközi utazáshoz.

 

Tekintve, hogy számos európai kormány döntött a korlátozások szigorítása és a lezárások fenntartása mellett Európában és az Egyesül Államokban egyaránt, az utazók többsége az első negyedévben helyhez kötöttek, ám egy jelentős ugrás és mozgolódás előrejelezhető a nyári hónapokra. A Tripadvisor adatai szerint, a nyári hónapokra történt szűrések számottevő része már nem a hazai szállásadókat foglalta magában, hanem a nemzetközi szállásadókat, kezdve a májusi hónappal. Míg a januári hónapban a nemzetközi szállásadókra való szűrés csak alig haladta meg a 15%-ot, májusban ugyanez a szám már 50% felett míg az év utolsó negyedévében már 70% felett jár. Ez a jele annak, hogy az utazók nagy része biztosnak érzi és tervezi is a külföldre való utazást. 

 

A piacon résztvevőknek ez az üzenet egyértelmű; nincs értelme várni. Nap nap után egyre több utazó már nem csak álmodozik a nyaralás után, de tervezi is ,sőt foglal is. Ennek fényében továbbra is hosszútávra kiadni lakásunkat vagy szobáinkat nem tűnik a legjobb értékesítési tervnek. 

 

Két nemzet esetében kiugró az utazási vágy, Németország és az Egyesült Királyság.  Az év első hónapjában a németek és britek 85 %-a  szűrt nemzetközi szállásadókra.  Ugyanebben a periódusban az amerikai utazók alig több, mint a fele (53%) kattintott külföldi szállásra, míg ez a szám az ausztrálok esetében 14% a japánok esetében pedig 10% volt. 

komolyba2.jpg

A kormányok által a COVID-19 oltások beadásának sebessége közvetlenül befolyásolja, hogy a szabadidős utazások milyen gyorsan indulnak majd be 2021-ben. 

 

Globálisan a megkérdezett fogyasztók több, mint háromnegyede (77%) van azon az állásponton, hogy szívesebben utazna külföldre a vakcina beadatása után, míg hazai tekintetben ez a szám 86%. Az amerikai válaszadók esetében több, mint egyharmada (34%) döntött úgy, hogy szívesebben utazna külföldre miután megkapták a szükséges védőoltás(okat). 

A vakcina beadatási programok nem csak kihatással lesznek az utazási magabiztosságra, számottevő mértékben közvetlenül befolyásolják a szabadidős utazások számát. 

A megkérdezettek több, mint egynegyede (26%) jelezte, hogy az utazás biztonságosabbá tételéért csak olyan célországokba utazna, amelyek vakcinához kötik a beutazás lehetőségét, az ausztrálok esetében ez a szám 32%, az amerikaiak esetében 30%.

komolyba3.jpg

Tekintve, hogy a 2020-as évben az utazási tervek gyakorlatilag korlátozódtak a hazai szállásadókra, könnyen és hibásan feltételezi az ember, hogy a 2021-re várt nemzetközi piac beindulása a hazai turizmus rovására fog menni. A felmérésekből viszont tisztán kivehető, hogy ez koránt sincs így.

2021 januárjában a felhasználók 70%-a keresett hazai illetve helyi szállásadókat, míg a májustól augusztusig tartó időszakban is az egyik legnagyobb keresletet a hazai szállások képezik. 

 

A felmérés szerint közel háromnegyede (74%) a válaszadóknak tervez legalább egy éjszakát eltölteni helyi szállásoknál. Ebben a tekintetben az olaszok vezetik a verseny, hiszen ott a válaszadók 88%-a tervez hazai nyaralást (is). 

 

A tervezett utazások terén is kiemelkedő szerep jut a hazai nyaralásoknak, a válaszadók közel fele (45%) tervez legalább két helyi utazást. Az Amerikai Egyesült Államokban a válaszadók harmada (34%) tervez legalább három hazai utazást, míg Ausztráliában ez a szám 31%, az Egyesült Királyságban pedig 24%.

 

Az üres naptárral rendelkező szállásadóknak viszont fontos és egyben kiváló hír, hogy a hazai utazást tervezők körében az emberek közel háromnegyede (72%) még nem foglalt szállást, így még lehetőség van számukra elcsábítani a közönséget a nyári és őszi hónapokra.

komolyba4.jpg

Annyian vagyunk, akiknek nem volt lehetősége tavaly megtartani a várva várt belföldi vagy külföldi nyaralásokat és utazások, hogy az első szabadidős nyaralás most mindennél fontosabb szerepet kap. 

 

Sokan szeretnék egy igazán különleges utazással meglepni magukat a sok otthon eltöltött hónap után, ami meg is látszik a böngészéssel eltöltött órákban. 

A felmérésben résztvevők háromnegyede (74%) szentel több időt a megfelelő szállás kiválasztására, kétharmada (66%) tölt el több időt az értékelés és visszajelzések átnézésével, 72% szán hosszabb időt a szállás átnézésére és 70% fordít több időt a közelben lévő kikapcsolódási lehetőségek átvizsgálásával. Élen járó ebbe Szingapúr, tízből nyolc (80%) válaszolta azt, hogy az eddigi legtöbb időt fordítja a megfelelő szállás kiválasztásra, amely minden igényüket ki tudja majd elégíteni.

 

Ez a lelkesedés is ékes bizonyítéka mennyire utaznának már az emberek. Az év első hónapjában a foglalási ablak (amely a foglalás és a bejelentkezési dátum között eltelt időt jelenti) több ,mint egyötöde (22%) volt olyan foglalás amely áprilisban veszi kezdetét.

 

Ezt a jelenséget mi is tapasztaljuk, sőt eddig még nem volt példa arra, hogy egy februári hónap számítson kiemelkedőnek most mégis eljött az ideje. Bár az értékesítési árak nem vehetik fel a versenyt az elmúlt években megszokottól, februárban több, mint 34 százalékos töltöttséget értünk el, ami a körülményeket is figyelembe véve egy egyedülálló teljesítmény. Ezen kívül rengeteg olyan megkeresést és érdeklődést fogadnak ügyfélszolgálatos munkatársaink, melyek már a nyári hónapokra vonatkoznak. Átlagosan tíz telefonhívásnál egy kapcsolatban áll a nyári időszakkal.

komolyba5.jpg

Az ételkiszállítás és házhoz rendelés sosem látott csúcsra jutott a korlátozó intézkedések bevezetéseinek következményeként. A rendelés és az otthoni étkezés - természetesen a házhoz szállításra áttért kedvenc éttermeink jóvoltából - határozottan egy olyan fogyasztói trendnek tűnik, amely a belátható jövőben is fennmarad. Míg tavaly a házhoz rendelés felváltotta a személyes étkezés lehetőségét, a vendéglátás számára jó hír, hogy 2021-ben a fogyasztók jelentős része mindkét opcióból többre számít.

 

Közel a megkérdezettek fele (47%) szeretne több időt tölteni éttermekben, mint a tavalyi év folyamán, negyede (27%) pedig úgy gondolja a tavalyinál is több alkalommal fog ételt házhoz rendelni. 

 

A helyi vállalkozások támogatása nem csak az éttermekre terjed ki. A megkérdezett fogyasztók többsége (64%) szintén beszámol arról, hogy 2021-ben többet szeretne vásárolni a helyi kiskereskedőktől. Az Egyesült Államokban a megkérdezettek csaknem háromnegyede (73%) azt állítja, hogy igyekeznek minél több terméket helyi kereskedőktől és termelőktől vásárolni.

 

 

Nemrégiben az Airbnb webinart tartott minden partner számára a téma pedig nem volt más, mint a 2021-es évre várható utazási trendek és az Airbnb által ajánlott beállítások és részletek melyek segítségével felkészültté tehetjük hirdetésünket ezen trendeknek való megfelelésben. 

 

Az Airbnb álláspontja szerint a 2020-as évben az emberek túlnyomó többsége (azon munkaköröknél ahol ez kivitelezhető volt) home office-ra azaz otthoni munkavégzésre állt át, amelynek következtében sokkal rugalmasabban tudták a munkavállalók beosztani idejük java részt, így könnyebben nyílt lehetőség a belföldi utazások megtartására.

 

Azok számára, akik meg szeretnének felelni a 2021-re várható utazási trendeknek kiemelten fontos újraértékelni a restrukciók más néven korlátozások felülvizsgálatát. Tanácsuk szerint érdemes kevesebb korlátozással működni, az eddig megszokott hosszabb korlátozásokat (pl. minimum 3 éjszaka) pedig tanácsos elhagyni, helyette viszont érdemes elérhetővé tenni az akár egy éjszakás foglalásokat is.  

A bizonytalan és folyamatosan változó korlátozási intézkedések következményeként ajánlott a foglalási szabályzatot is átnézni, azon lazítani, nem olyan szigorú feltételek mellett is foglalhatóvá tenni lakásunkat vagy szobáinkat. 

 

A harmadik fontos pont - tekintve, hogy sokan home office jelleggel végzik munkájukat - a gyors és stabil internet biztosítása. Semmi sem rontja el jobban a vendég élményt, ha a kapcsolat akadozik vagy lassú. 

 

Marketing szempontjából okos dolog időzített leveleket használni, így fenntartva az állandó vendég kommunikációt, mely végeredményben meghatározó szempont lehet a vendég élmény szempontjából.

 

Az időszakos kedvezmények (pl. hústvét, pünkösd stb.) bevezetése és a promóciók alkalmazása (a hosszabb akár egy hetes foglalások esetében százalékos kedvezmény nyújtása) most nagyobb szerepet játszik, mint eddig bármikor. Ugyanígy hatványozottan fontos a szezonális árak használata is, például a február és a július hónapokat lehetőleg ne ugyanazon az áron értékesítsük. 

 

A pandémia financiálisan is súlyos nyomot hagyott maga után, sajnos rengeteg ember veszítette el állását vagy kénytelen kevesebb óraszámban ezáltal kevesebb munkabérért is dolgozni. A reális foglalási árak megtartása ezért talán az egyik legfontosabb szegmense az értékesítésnek, ha nem a legfontosabb. Vizsgáljuk meg, milyen társadalmi réteg teszi ki vendégeink nagy részét és szabjunk olyan árakat, amelyek elérhetők a számukra. 

 

Nem változott viszont a tény, hogy az emberek többsége vizuális alkat, az esetek szinte kétharmadában nem a leírás vagy a felszereltség, hanem a képek alapján döntenek potenciális vendégeink. Bizonyosodjuk meg róla, hogy a hirdetés képei profi fotósok által készített kiváló minőségű képek. Ne elégedjünk meg az általunk készített mobiltelefonos fotókkal, ezen most akár a működésünk is múlhat. 

 

Érdekességnek számíthat, hogy az Airbnb felmérései és statisztikái alapján eddig nem látott mértékben keresettek a kis állattal is foglalható lakások és szobák. Most nincs kire bízni a szeretett házi kedvenceinket, nem működnek a kutya ovik és a rokonok és barátok sem tudnak olyan könnyen mozogni velük, mint ahogy eddig megszoktuk. 

 

A biztonság a prioritási lista dobogós helyén szerepel, ezáltal a self check-innek azaz az ön-bejelentkezésnek hatványozott értéke lett. A felmérések szerint azon szállásadók, ahol van lehetőség self check-in móddal elfoglalni a szállást és nem kell a recepción másokkal érintkezve bejelentkezni nem kevesebb, mint 13 százalékkal magasabb bevételt könyvelhetnek el, mint azon szállásadók, akiknél ez a megoldási mód nem elérhető. 

 

Ha tőszavakban szeretnénk összefoglalni a három legfontosabb tulajdonságot, amellyel muszáj rendelkeznie egy szállásadónak az idei évben akkor azok a;

  • rugalmasság
  • megfizethetőség
  • a munkavégzés lehetőségének magasfokú biztosítása

komolyba6.jpg

A turizmus és vendéglátás a pandémia előtt meghatározó része volt a gazdaságnak, most pedig meghatározóan hiányzik az embereknek. Az utazási kedv töretlen, a hosszú hosszú hónapok óta halasztgatott nemzetközi utazások pedig valószínűleg úgy fognak a felszínre törni, mint amikor a túlzott nyomás kilövi a dugót az üvegből. 

Az emberek már nem csak vágyják az utazást, de tervezik is, a startvonalnál állva várják, hogy mikor sül el a startpisztoly. Már nem feltétlenül az a legjobb megoldás ha az eddig rövidtávon kiadott lakásunkat vagy szobáinkat továbbra is hosszútávon értékesítjük, mint ahogy tették ezt számtalan esetben egy évvel ezelőtt. 

A trendeknek és igényeknek való felkészülés a siker kulcsa lehet, e tekintetben örömmel nyugtázzuk a tényt, hogy az ide vonatkozó tanácsok és beállítási részletek, a profi fotóktól kezdve a szezonális árakon át a megfizethetőség fenntartásáig mind-mind már beállításra kerültek, ezekkel eddig is számoltunk és a trendeknek megfelelően készültünk az elmúlt hónapokban a nyitás pillanatára. 

 

Mi készen állunk! Állj készen Te is! - Rövid távú lakáskiadás és Airbnb management

 

 

 

Kategória: Blog/ Címkék: