Booking és a rövidtávú lakáskiadás

Booking és a rövidtávú lakáskiadás

Ha lakásunkat rövidtávon szeretnénk kiadni, megkerülhetetlen a jelenleg piacvezető OTA (online travel agency) ismerete. Sorozatunk első részében összefoglaljuk az alapokat.

Piacvezető, a világ első számú online foglalási oldala. 43 nyelven elérhető, 28 886 250 hotel és egyéb szálláslehetőség foglalható világszerte. Ez a Booking.com

Történet

A Booking.com-ot 1996-ban alapította a holland Geert-Jan Bruinsma (akkor még Bookings.nl néven). Kezdetben csak Hollandiában volt elérhető, de a gyors növekedésnek hála szempillanatok alatt nemzetközivé nőtte ki magát. 2005-ben felvásárolta őket az amerikai Priceline cégcsoport (mai nevén Booking Holdings) nem kevesebb mint, 133 millió dollárért, később pedig szorosan együttműködött a szintén Priceline által felvásárolt ActiveHotels.com-mal. 2006-ban az Active Hotels Limited hivatalosan is nevet változtatott Booking.com Limited-re és összeolvadt a két vállalat. Az integráció mindkét anyacégnek segített javítani pénzügyi helyzetén. A 2002-es évi 19 millió dolláros veszteségről 2011-re már elérték az 1,1 milliárd dolláros hozamot. A legjobb médiumok szerint ez az integráció volt a történelem legjobbja, mivel azóta sem volt ennyire jövedelmező egybeolvadás. A jelenlegi elnöke pedig a cambridge-i Harvard jogi karán végzett Glenn Fogel.

 width=

Lehetőségek, funkciók

Miután beléptünk az oldalra hamar észre fogjuk venni, hogy nemcsak szállást de ezen kívül, repülőjáratokat és reptéri taxikat is tudunk foglalni, sőt akár autókölcsönzésben is segítségre lelünk. Az utazás előtt lehetőségünk van üzleti célú utunkat is jelezni, így a rendszer azokat a szállásokat és ajánlatokat fogja előre rangsorolni, amelyek kifejezetten a business utazóknak szólnak. Lehetőség van még a hírlevélre is feliratkozni, ennek az a pozitív oldala, hogy néhány ajánlat csak a zártkörű felhasználók részére szól, azaz csak azoknak lesz opcionális, akik feliratkoztak a hírlevélre. Ebből is láthatjuk, hogy a rendszer rendkívül összetett és profi, sokkal szerteágazóbb, mint bármely más konkurens vállalaté.

Foglalások tekintetében is egyedülálló, ha átléptük az előírt számú megvalósult foglalást a rendszer 'genius' vendéggé léptet minket elő. Hogy ez mivel jár? Bizonyos kedvezmények, promóciók csak genius vendégeknek szólnak, az alapvető genius kedvezmény pedig átlagosan 10-15%, így mindenképpen megéri többször foglalni a rendszerben és mielőbb elérni ezt a státuszt. De ennyit vendégszemmel.

Adminként rengeteg lehetőségünk van, a Kezdőlap menüpontban láthatjuk a foglalási áttekintést, a legutóbbi foglalásokat, a megválaszolatlan üzeneteket és a mostanában rólunk írt értékeléseket is. A Naptár menüpontban lehetőségünk lesz magát a naptárat ellenőrizni, beállításokat végezni, akár éves árakat is másolni, megnyitni vagy lezárni az egységeinket, át tudjuk nézni az árkategóriákat, akár országonkénti árazást is be tudunk állítani, vagy a telefonos felhasználók számára megjelenített árakat is itt tudjuk rögzíteni. A Promóciók menüpont alatt látjuk a promóciós lehetőségeket, itt tudunk felvinni újat és a már lejárt inaktív promóciókat is vissza tudjuk nézni; nemcsak azok időtartamát, de beállításait és eredményeit is. A Foglalások menüpontban szűrőkkel vagy azok nélkül tudunk keresni. A Szálláshely menüpontban láthatjuk a pontszámot, be tudjuk állítani a tudnivalókat, az adót, felárakat, fényképeket, szabályzatokat, szolgáltatásokat, szállásadatainkat, a lakás megközelítését, a környéken található éttermeket, bárokat, sportolási lehetőségeket, tavakat, folyókat, hegyeket, vagy éppen a piacokat, boltokat, strandokat is. A Lehetőségek menüpontban böngészni tudunk a lehetőségtárban, át tudjuk nézni a jutalékmentes foglalások lehetőségeit, a preferált program részleteit, tanácsokat és tippeket kapunk a rendszertől arra vonatkozóan, hogyan tudnánk dobni a láthatóságunkon, azaz hogyan érjük el, hogy minél előrébb rangsoroljon minket a rendszer. A Postafiók menüpontban a vendégeinkkel és magával a Booking.com-mal történő levélváltásainkat követhetjük figyelemmel. A következő menüpont a Vendégértékelések, itt a vendégek értékeléseit és elégedettségét vizsgálhatjuk. A Pénzügyek fülön látjuk a számláinkat, foglalási kimutatásokat, a banki adatokat és a pénzügyi áttekintést is. Az Adatelmező részben juthatunk el a statisztikai központba, rendelkezésünkre állnak eladási statisztikák, foglalási betekintők, a lemondások tulajdonságai, vendégértékelési pontszámok adatai, versenytárslista, rangsorműszerfal és az árhatékonysági műszerfal is. A Piactér az utolsó menüpont, itt tudunk élni a BookingButton és a Pulse alkalmazással és itt kérhetünk e-mailes értesítést is külön az új eszközökről.

 width=

Ez egy levegőre nem kevés. Sorozatunk további részeiként folyamatosan boncolgatni fogunk egy-egy témát a rendszerrel és lehetőségekkel kapcsolatban. Az viszont tény, hogy a Booking.com-on történő lakáskiadás nem egyszerű dolog, a rendszer teljes mértékű kezeléséhez szükséges szakmai tapasztalat vagy szakirányú végzettség. Viszont kikerülni lehetetlen, aki nem hirdeti a lakását ezen a platformon az azonnal rendkívüli versenyhátrányba hozza magát hiszen a Booking.com függetlenül a szálláshely jellegétől legyen az hotel, hostel, apartman vagy vendégház átlagosan a foglalások 50-65%-át generálja. Ahol nem ilyen nagy az arány ott is tagadhatatlan, hogy ez a forrás áll az első helyen. Azok számára kínálunk megoldást, akiknek nincs lehetőségük/kedvük/idejük megtanulni a rendszer kezelését. Kollégáink együttvéve közel húsz év tapasztalattal a hátuk mögött naprakészek a legújabb frissítések és új lehetőségek/eszközök terén is, így tulajdonosaink biztosak lehetnek benne, hogy lakásuk abban a kézben van, ahol lennie kell.

Írta:H.Barna

Kategória: Hírek/ Címkék: